VEDTÆGTER FOR B.B.
§ 1.
Foreningens
navn er "Boligforeningernes Billardturnering i Århus". Dens formål er at
arrangere billardturneringer for hold og /eller enkeltmandsturneringer i stor-Århus. Foreningen er primært forbeholdt boligforeningsklubber, men
spilleudvalget kan dispensere fra denne regel.
§ 2.
Hvert år inden udgangen af august måned holdes ordinært delegeretmøde for
de i regnskabsåret deltagende klubber. Mødet skal indkaldes med mindst én måneds
varsel, og indkaldelsen skal angive tid og sted for mødet samt mødets dagsorden.
§ 3.
Ekstraordinært delegeretmøde afholdes, når spillerudvalget ønsker det,
eller når mindst 25% af deltagende klubber, skriftligt motiveret, forlanger det.
§ 4.
Delegeretmødet er foreningens højeste myndighed. Beslutninger træffes med
almindeligt stemmeflertal.
Dog kan vedtægtsændringer kun besluttes på det
ordinære delegeretmøde, og kun, hvis mindst 2/3 af de fremmødet stemmer herfor.
§ 5.
På det ordinære delegeretmøde vælges et spilleudvalg på 5 medlemmer.
Formand og et bestyrelsesmedlemmer vælges på lige år, og turneringsleder og to
bestyrelsesmedlemmer vælges på ulige år af 2 år af gange. Bestyrelsen
konstituerer sig selv.
Formand og turneringsleder må godt have kassere post, dog skal der været to
forskellige personer som har adgang til netbanken i bestyrelsen.
Endvidere vælges 1 bestyrelsessuppleant, 2 revisorer samt 1 suppleant.
Revisorer samt suppleanter vælges for 1 år ad gangen.
Ingen af de valgte revisorer samt revisor suppleanten, må være fra samme klub.
Spilleudvalget kan ved en forretningsorden bestemme sin virkemåde i henhold til
vedtægterne.
§ 6.
Adgang til
delegeretmødet har repræsentanter for de i regnskabsåret deltagende klubber.
Hver repræsenteret klub har 2 stemmer uanset de mødtes antal. Gæster kan deltage
i delegeretmødet, men uden stemmeret.
§ 7.
Forslag, der ønskes behandlet på det ordinære delegeretmøde,
skal indsendes skriftligt til bbaarhus mail adr senest 14 dage før mødet ifg.
indkaldelse..
Senest 8 dage før mødet, skal spilleudvalget foranledige forslagene ud til alle
deltagende klubber.
§ 8.
REGNSKABSÅRET GÅR FRA 1. juni TIL 31.maj.
§ 9.
Dagorden for det ordinære delegeretmøde skal altid indeholde mindst følgende
punkter:
1. Valg af dirigent
2. Valg af stemmeudvalg
3. Beretning
4. Overrækkelse af diplomer, vandrepokaler samt mindepokaler.
5. Regnskab
6. Fastsættelse af licens for holdspiller.
7. Fastsættelse af takst for holdtilmelding.
8. Indkommen forslag.
9. Valg.
a. Formand.
b. 1 Bestyrelsesmedlem
c. Turneringsleder
d. 1 Bestyrelsesmedlem
e. 1 Bestyrelsesmedlem
f. 1 Suppleant
g. 2 Revisorer
h. 1 Suppleant
10. Eventuelt
BB-Aarhus 22//06-2022